Tuesday, October 19, 2010

KEAJAIBAN AL-QURAN(Penulis Buku : Harun Yahya)

BAB 1: KEWUJUDAN ALAM SEMESTA

Asal usul alam semesta diterangkan dalam Al-Quran dalam ayat :
“ Dia adalah maha Pencipta langit dan bumi. “ (Surah Al-An’am:101)

Maklumat yang dinyatakan dalam Al-Quran ini adalah sebuah fakta yang sangat tepat dan selari dengan penemuan sains kontemporari. Seperti yang kami nyatakan lebih awal, kesimpulan yang dicapai dalam bidang astrofizik menyimpulkan bahawa alam semesta, bersama dengan dimensi benda dan masa, telah terhasil melalui sebuah letupan yang dikenali sebagai Big Bang membuktikan bahawa alam semesta telah diciptakan dari alam tiada sebagai melalui sebuah letupan titik tunggal.

Sebelum fenomena Big Bang terjadi, tidak terdapat sebarang benda yang wujud. Dalam keadaan tanpa sebarang kewujudan kebendaan, tenaga atau masa, dan yang mana hanya dapat diterangkan secara metafizik, semua ini sebenarnya telah diciptakan secara serentak. Fakta ini yang baru Berjaya diketahui melalui kajian yang dijalankan di dalam bidang fizik moden, telah dinayatakan dalam Al-Quran 1400 tahun lalu.

Alat pengesan sensitif di satelit angkasa COBE yang dilancarkan oleh NASA pada tahun 1992 telah Berjaya mengesan kesan bukti fenomena Big Bang. Penemuan ini menjadi bukti bagi teori Big Bang yang merupakan penjelasan saintifik mengenai fakta bahawa alam semesta telah diciptakan dari ketiadaan.

(Jee.R.D/ Syukbah Agama / Feb 20, 2010 )

No comments:

Post a Comment